Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mondelēz International raportuje postępy w realizacji celów zrównoważonego rozwoju
• 91% pszenicy potrzebnej do produkcji ciastek na terenie Europy pochodzi z upraw objętych programem Harmony.
• 75% kakao pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life.
• 100% wykorzystywanego oleju palmowego posiada certyfikat RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil).
• 95% wszystkich opakowań nadaje się do recyklingu.


Mondelēz International, producent takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, czy Prince Polo, opublikował coroczny raport „Snacking Made Right”.Podsumował w nim stan realizacji celów ESG. Firma skupia się na obszarach, w których może wywrzeć największy pozytywny wpływ na otoczenie. Są to:

·        pozyskiwanie surowców w zrównoważony sposób,

·        recykling opakowań,

·        przeciwdziałanie zmianom klimatycznym,

·  promowanie różnorodności i inicjatyw na rzecz konsumentów i społeczności lokalnych.

Zrównoważony rozwój od dawna jest częścią naszej strategii wzrostu. Nieustannie pracujemy nad stworzeniem bardziej odpowiedzialnej firmy przekąskowej. Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w realizacji ambitnych celów ESG. Są one niezbędne do osiągnięcia długofalowego sukcesu naszego biznesu, ale też pomagają w mierzeniu się z wieloma kluczowymi wyzwaniami, przed jakimi stoi światpodkreśla Dirk Van de Put, Prezes i Dyrektor Generalny Mondelēz International.

 

Istotny postęp odnotowano m.in. w następujących obszarach:  

 

·    75% (+7% od 2020) ziaren kakaowca wykorzystywanych do produkcji czekolady marek Mondelez pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life[1]. To rozwijany od 10 lat i największy na świecie program pozyskiwania kakao w sposób odpowiedzialny. Uczestniczy w nim już blisko 210 000 farmerów. Firma postawiła sobie za cel, by do 2025 r. zaopatrywać się w kakao pochodzące wyłącznie z upraw Cocoa Life.

·    91% (+15% od 2020) pszenicy na mąkę do wypieku ciastek na terenie Europy pozyskiwane jest w ramach karty Harmony[2]. Określa ona zasady zrównoważonej uprawy pszenicy, w tym poszanowania dla zasobów wodnych, gleby, ograniczenia emisji dwutlenku węgla i zachowania bioróżnorodności wokół pól. Firma planuje, by na koniec 2022 r. europejskie zakłady korzystały wyłącznie z pszenicy Harmony.

·   100% (od 2014 r.) oleju palmowego pochodzi od dostawców objętych planem zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego (ang. RSPO – Roundtable on Sustainable Palm Oil).

·    21% (licząc od poziomu z 2018 r.) wyniosła redukcja emisji CO2 w całej działalności produkcyjnej.

·  32% (+9% od 2020 r.) całkowitej energii elektrycznej wykorzystywanej we własnej działalności firmy pochodzi ze źródeł odnawialnych.

·     95% (+1% od 2020 r.) wszystkich opakowań nadaje się do recyklingu.

Jak podkreśla Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez na Polskę i kraje bałtyckie: – Raport Snacking Made Right jest najlepszym potwierdzeniem, że „odpowiednie przekąski, we właściwym czasie, wyprodukowane w odpowiedzialny sposób”, o których mówimy w misji Mondelez, przekładają się na wymierne działania. Jesteśmy największą firmą przekąskową w Polsce. Mamy tu osiem zakładów produkcyjnych. Polski konsument, kupując czekoladę Milka, widzi na opakowaniu znak Cocoa Life, a na paczce Delicji czy ciastek San – znak Harmony. Cieszę się, że możemy oferować produkty nie tylko smaczne i wysokiej jakości, ale też wyprodukowane w poczuciu odpowiedzialności za środowisko i społeczności lokalne.


SMR 2021 Report Cover Photo

 


O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, MilkaToblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[3]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

O programie Cocoa Life

Cocoa Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org.

 

O programie Harmony

 

Harmony to realizowany od 12 lat program, który ma na celu wspieranie zrównoważonej uprawy pszenicy. Jest to inicjatywa europejska tworzona przez Mondelez we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Program łączy wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielnie rolnicze i młyny. Szczególną rolę odgrywają w nim rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody, emisję gazów cieplarnianych, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. Więcej informacji na stronie: http://www.harmony.info.

 



[1] Więcej o programie Cocoa Life: https://www.cocoalife.org.

[2] Więcej o programie Harmony: http://www.harmony.info.

[3] Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij