Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Komisja warunkowo zatwierdza planowane przejęcie Cadbury przez Kraft Foods
Komisja Europejska zatwierdziła na mocy unijnego rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw planowane przejęcie w drodze oferty publicznej angielskiego Cadbury PLC przez amerykański Kraft Foods Inc. Decyzję uzależnia się od zbycia działalności Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych w Polsce i Rumunii. Biorąc pod uwagę proponowane środki zaradcze, Komisja doszła do wniosku, że transakcja nie zaszkodziłaby w znaczący sposób skutecznej konkurencji na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ani na znacznej jego części.

Komisarz ds. konkurencji, Neelie Kroes oświadczyła, iż „w związku z zaproponowanymi środkami zaradczymi może z zadowoleniem stwierdzić, że proponowane przejęcie nigdzie w Europie nie wpłynie negatywnie na konkurencję i nie stracą na nim konsumenci”.
Kraft jest światowej skali producentem żywności i napojów, prowadzącym działalność w ponad 150 krajach. Cadbury jest światowej skali producentem i sprzedawcą wyrobów czekoladowych i cukierniczych, prowadzącym działalność w ponad 60 krajach.
Zarówno Kraft jak i Cadbury odgrywają ważną rolę na rynku wyrobów czekoladowych w EOG. Dzięki swoim głównym markom czekolady: Milka, Côte d'Or i Toblerone, pozycja firmy Kraft w większości państw członkowskich jest bardzo silna. Wyjątek stanowi Wielka Brytania i Irlandia, gdzie konsumenci zdecydowanie wolą tradycyjną brytyjską czekoladę.
Cadbury jest liderem rynku w Wielkiej Brytanii i Irlandii przede wszystkim dzięki swojej marce Dairy Milk. Na kontynencie europejskim jest on przede wszystkim obecny we Francji, Polsce, Rumunii i Portugalii za sprawą nabytych wcześniej miejscowych marek.
Udział Cadbury w rynku brytyjskim i irlandzkim jest bardzo duży, a obecność marek firmy Kraft na tych rynkach jest nadal nieznaczna. Marki firmy Kraft i Cadbury nie konkurują ponadto ze sobą zbytnio, gdyż brytyjscy i irlandzcy konsumenci od „kontynentalnej” czekolady wolą zdecydowanie tradycyjną brytyjską. Dlatego też jeśli chodzi o rynek brytyjski i irlandzki Komisja nie uważa, aby istniało zagrożenie dla skutecznej konkurencji.
Komisja dostrzegła natomiast problemy w zakresie konkurencji w odniesieniu do polskiego i rumuńskiego rynku wyrobów czekoladowych, gdzie łączny udział w rynku Kraft/Cadbury jest szczególnie wysoki i gdzie ich marki konkurują ze sobą ściśle, szczególnie na rynku tabliczek czekolady.
Aby zaradzić tym problemom Kraft zobowiązał się zbyć działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych (sprzedawanych pod marką Wedel) w Polsce oraz działalność Cadbury w zakresie wyrobów czekoladowych w Rumunii.
Po zbadaniu rynku pod kątem zaproponowanych zobowiązań Komisja stwierdziła, że rozwiązałyby one wskazane problemy w zakresie konkurencji. W związku z tym Komisja doszła do wniosku, że proponowana transakcja ‑ zmieniona w sposób ujęty w zobowiązaniach ‑ nie budzi obaw co do naruszenia zasad konkurencji.
Bardziej szczegółowe informacje na ten temat zostaną udostępnione na stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/index/m112.html#m_5644

(źródło Komisja Europejska)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij