Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Najważniejsze trendy konsumenckie w 2016 r.
Nielojalność, poszukiwanie nowości, ekopodejście, życie online. Puls Biznesu przedstawia prognozy analityków firmy badawczej Euromonitor International.

Konsumenci w 2016 r. nie będą przywiązywać się do marek i sklepów. Będą natomiast poszukiwać nowinek i produktów, które niosą wartość, także w sensie odpowiedzialności społecznej. Na popularności mogą zyskiwać promocje typu zniżki na nowe produkty za przyniesienie starych czy akcje społeczne opierające się na ekonomii dzielenia się. Wzrasta także chęć minimalizowania wpływu działań producentów i kupowanych produktów na środowisko.

 

Ponadto, tempo życia powoduje, że konsumenci poszukują produktów, które pozwolą im „zaoszczędzić” czas. Swoją wielką szansę nieustająco mają więc producenci gotowych posiłków, ale też m.in. branża turystyczna z ofertą krótkich, jednodniowych wakacji, czy producenci RTV i AGD - z samojeżdżącymi odkurzaczami oraz wieloczynnościowymi robotami kuchennymi – podaje Puls Biznesu.

 

W przypadku branży spożywczej można spodziewać się wzrostu zainteresowania produktami utożsamianymi tylko z „naturalnymi” składnikami bądź o ograniczonej ilości cukru i tłuszczu. Jednocześnie rosnąca liczba klientów akceptuje żywność, która nie wygląda idealnie, a podejście do żywienia zamienia się w ideologię. Na jeszcze większy popyt mogą liczyć lokalne bazary i rolnicy bezpośrednio sprzedający swoje produkty, a najwięksi przetwórcy zastępują składniki swoich produktów ich bardziej pożądanymi przez konsumentów odpowiednikami. 

 

Analitycy Euromonitor International prognozują również, że w związku ze starzeniem się społeczeństwa, będzie rosnąć ilość promocji skierowanej właśnie do seniorów. Także wzrastająca ilość singli powoduje dalszy rozwój rynku produktów odpowiednich dla małych gospodarstw domowych. Zauważany jest też trend ciągłej obecności w Internecie.

 

Więcej w: Puls Biznesu 18/01/2016

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij