Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
"Enjoy, it's from Europe": Ponad 100 milionów euro zostanie przeznaczonych przez KE na promocję europejskiej żywności w 2016 r.
W 2016 roku w celu zdobycia nowych rynków i umacniania pozycji wewnątrz UE europejscy producenci żywności będą mogli skorzystać z programów o wartości 111 mln €. Programy promocji żywności są kluczową częścią strategii Komisji w celu wsparcia sektora rolniczego i przetwórczego.

Nowa polityka promocyjna, przyjęta w dniu 13 października br. przez Komisję Europejską, będzie wspierać sektor rolno-spożywczy zarówno w zdobywaniu nowych rynków, jak i konsolidacji rynków europejskich. Ma ona także przełożyć się na wzrost świadomości konsumentów w zakresie wysiłków podejmowanych przez europejskich rolników i producentów żywności w celu dostarczenia produktów spożywczych najwyższej jakości.

 

Komisja będzie stopniowo przeznaczać coraz większe środki finansowe na ten cel – finansowanie wzrośnie z 61 mln€ w roku 2013 (kiedy zaproponowano nowe zasady) do 200 mln € w 2019 r.

 

Zgodnie z nowymi przepisami, stawki współfinansowania UE będą wynosić od 50% do 70-80% (do 85% dla Grecji i Cypru). Jednocześnie jednak zniesiona została możliwość uzyskania współfinansowania działań przez kraje członkowie. Zdaniem KE przełoży się to na zapewnienie równego dostępu do środków dla wszystkich państw oraz ograniczy biurokrację związaną z procesem wyboru projektów.

 

Program przygotowany na rok 2016 koncentruje się na wybranych krajach trzecich (m.in. USA, Kanada, Chiny, Japonia, Korea Południowa, Tajwan), które zostały ocenione za charakteryzujące się najwyższym potencjałem wzrostu, w szczególności w sektorach mających szczególnie trudną sytuację na rynku, tj. sektorze mlecznym i mięsa wieprzowego, które łącznie mają uzyskać 30 mln €.

 

Komisarz ds. Rozwoju Obszarów Wiejskich i Rolnictwa Phil Hogan podkreślił, że: "Europejskie produkty rolno-spożywczego nie mają sobie równych na rynku światowym. Ich rynek eksportowy o wartości 110 miliardów € tworzy miejsca pracy i przekłada się na wzrost gospodarczy na obszarach wiejskich w całej Europie.” Ponadto,  zwiększenie środków na promocję tej żywności "poprzez efekt dźwigni odkryje przed europejskimi produktami rolno-spożywczymi dalsze możliwości na nowych rynkach oraz zwiększy ich obecność na rynkach dotychczasowych".


PFPŻ ZP


enjoy_from_europe

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij