Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Gazowane najpopularniejsze nad Wisłą
Ponad 12,4 mld zł wydali Polacy na napoje bezalkoholowe w 2014 r. (nie licząc gastronomii i sklepów typu cash & carry) - szacuje firma badawcza Nielsen. To o 3,5 proc. więcej niż w 2013 r. Popyt na napoje zwiększył się rok do roku o 2,8 proc., do niemal 6,1 mld litrów.

Największy udział w polskim rynku mają napoje gazowane. W ubiegłym roku kupiliśmy ich za ponad 3,9 mld zł. Jednak wielkość ich sprzedaży była o 3,4 proc. niższa niż w 2013 r. 
Drugie miejsce zajmuje zyskująca na popularności woda butelkowana. Wydaliśmy na nią ok. 3,3 mld zł, o 6,1 proc. więcej niż w 2013 r. 


W czołówce są także soki i nektary, których sprzedaż urosła o 8,8 proc., do ponad 2 mld zł.


Wydatki na niegazowane napoje owocowe poszły w górę o 0,5 proc., do niemal 1,7 mld zł. Natomiast o ponad 8 proc., do ok. 134 mln zł, zmalała sprzedaż izotoników.


(Źródło: Nielsen, Rzeczpospolita „Gaszenie pragnienia pod znakiem natury”)

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij