Polskie firmy będą tracić i wypadać ze światowych łańcuchów dostaw przez wysoki ślad węglowy

Polski biznes stoi w obliczu najpoważniejszego od lat wyzwania. Dalsze ignorowanie kwestii klimatycznych będzie go słono kosztować - od utraty źródeł finansowania po zerwanie zagranicznych kontraktów. W wyniku zaostrzenia polityki klimatycznej Unii Europejskiej optymalizacja i raportowanie śladu węglowego stają się nowym wymiarem konkurencyjności firm. Tymczasem, jak pokazuje raport Lepiej późno niż później Fundacji Climate Strategies Poland, polskie firmy są znacząco zapóźnione we wdrażaniu strategii klimatycznych, tylko nieliczne mierzą ślad węglowy, a tych które mają ambitne, zweryfikowane cele i szczegółowe plany działania, jest zaledwie kilka.  

Zapraszamy do lektury analizy Łukasza Dobrowolskiego z Fundacji Climate Strategies Poland:  http://www.food-lex.pl/kwartalnik-food-lex-15435

mfile_1600689_1_L_20210714122846