Zarządzanie problematyką danych osobowych w sektorze żywnościowym

Ochrona danych osobowych coraz częściej jest postrzegana nie tylko jako wymóg regulacyjny, ale także jako okazja do zidentyfikowania możliwości i szans, jakie wiążą się z umiejętnym korzystaniem z danych osobowych i wykorzystywaniem przewagi konkurencyjnej, jaką daje ich pogłębiona analiza.

Dość wskazać na wykorzystywanie w organizacjach np. automatyzacji procesów (RPA, robotic process automation), nie tylko w środowisku produkcyjnym, ale także w procesach biurowych. Dodatkowo, zaplanowane przetwarzanie danych osobowych przez producentów, dostawców i sprzedawców w sektorze żywnościowym może służyć skuteczniejszemu oferowaniu produktów konsumentom, dostosowanemu i skutecznemu marketingowi, zwiększeniu sprzedaży, dostosowywaniu cen i poszerzaniu oferty przedsiębiorców.


Więcej w numerze kwartalnika „Food-Lex” 2/2021, dostęp dla prenumeratorów>>  


AdobeStock_90178601-4024x2683